Missie en visie

Op de Cuneraschool groeien kinderen dankzij kwalitatief goed onderwijs in een veilige omgeving waarin de kaders helder zijn. Een krachtig en divers team helpt ieder kind hierbij, zodat het zich optimaal kan ontwikkelen en vol zelfvertrouwen de wereld gaat ontdekken.

Onze slogan

"Je wereld elke dag een stukje groter!"

De Cuneraschool

De kernwaarden.

Eigen!

Als team zijn we continu op zoek naar de beste manier waarop we het onderwijs kunnen laten aansluiten bij de onderwijsbehoeftes van onze leerlingen. De basis daarvoor vormt een positief klimaat waarin ieder kind zich veilig en gewaardeerd voelt. Op de Cuneraschool hebben we persoonlijke aandacht en ruimte voor elkaar, zodat ieder zich op eigen wijze kan ontwikkelen. Voorop staat dat we streven naar een professionele leeromgeving voor alle betrokkenen. Voor wat betreft de inrichting van het onderwijs blijven we de balans zoeken tussen de laatste innovaties en bewezen werkmethoden. De katholieke identiteit tonen we met name tijdens het vieren van de katholieke feesten. Ook werken we op onze wijze vanuit de normen en waarden die hierbij aansluiten.

Vertrouwd!

Ieder kind wil laten zien wat het kan en wij als team sluiten daarbij aan door voor onszelf de lat hoog te leggen en oog te hebben voor ieders talent. We werken vanuit een groot vertrouwen in elkaar, als persoon en als professional. Gerichte feedback hoort daarbij, zodat we elkaar scherp houden. We geven kinderen houvast door voorspelbaar leerkrachtgedrag te tonen. Daardoor weten ze waar ze aan toe zijn en stimuleren we de zelfstandigheid. Dit eigenaarschap geldt voor meerdere lagen. Vanuit een respectvolle vertrouwensbasis werken we onderling samen met de leerlingen, ouders en andere professionals die het belang van het kind voor ogen houden.

Uitdagend!

Om kwalitatief goed onderwijs te bieden, dagen we elkaar voortdurend uit. Op het gebied van ICT, kunst en cultuur, meerbegaafdheid en techniek blijven we volop in ontwikkeling. Er is veel aandacht voor extra ondersteuning; zowel in de klas als buiten de groep zijn er diverse mogelijkheden. Elk kind krijgt hierdoor de mogelijkheid om op eigen niveau te werken. Onze effectieve zorgstructuur daagt elk kind uit tot optimale ontwikkeling. Ieder teamlid schoolt zich jaarlijks bij. Opgedane kennis en aangeleerde vaardigheden wisselen we uit tijdens studiedagen en andere overlegmomenten. We vragen met regelmaat feedback van ouders en leerlingen. In de leerlingenraad kunnen kinderen suggesties voor verbetering aandragen. Zodoende zoeken we steeds weer uitdagingen.

We leren leerlingen kennis en vaardigheden aan waarmee ze actief kunnen deelnemen aan de maatschappij. Op een eigen, vertrouwde en uitdagende wijze!